8/10/12

a song to share_Dream(夢)

Lenny Kravits-

http://youtu.be/cUul8FDKchI

日本語訳は意訳です
Dream- 夢
You can take away my freedom
But my spirit will run free
You can take away my vision
That don’t mean that I can’t see
Well all I have to say
Is it doesn’t work that way
What lives inside of me
Will find its way to be
It all starts with a dream
The dawn of a new day
The God inside of you
Will always see you through
So hold on to your dream
No one can take the dream
From your heart
From your heart
You can try to shake my reason
But you’ll never take me down
You can fill me full of bullets
But I’m built on solid ground
So all I have to say
Is I’m not going away
It’s much bigger than me
God’s will will always be

It all starts with a dream
The dawn of a new day
The God inside of you
Will always see you through
So hold on to your dream
No one can take the dream
From your heart
From your heart
Amen, amen, amen
You will never take my passion
‘Cause it always will remain
Even if I lose this battle, oh yeah
It’s just blood inside my veins
That’s all I have to say
The dream won’t go away
You can’t steal from me
What God gave me for free
It all starts with a dream
The dawn of a new day
The God inside of you
Will always see you through
So hold on to your dream
No one can take the dream
From your heart
From your heart
Amen
[Lenny Kravitz- Dream Lyrics]





私の自由を奪うことはできるだろう

それでもわたしのたましいは自由に駆ける
私の視力を 奪うことはできるだろう
だからといって、私が何も見えないというわけじゃないんだ
私がい(ここで)言わなくてはいけないことは
そんなふうに(物事)がはたらくわけじゃないっていうこと
私の中で生きているもの
それが あるべき有り様をみいだすんだ
新しい日の夜明けの
あなたの中に宿る神
それが あなたをすべて見通すんだ
だから夢をもち続けて
誰も取り上げることの出来ない夢
心からの
あなたの心からの夢

あなたは私の意図(理由)をゆさぶろうとするだろう
それでも 私を打ちのめすことは決してないだろう
あなたは沢山の銃弾で私の体を満たすことが出来るかもしれない
それでも私は確かな足場につくられている
私の言いたいことは
私はずっとここにいて
それは私よりはるかに大きなもので
そこに神はいるんだ

すべてはひとつの夢から始まる
あたらしい日の夜明け
あなたの中に宿る神は
あなたをいつでも見通すんだ
だから夢を持ち続けて
だれもそれを奪い取ることは出来ないんだ
あなたの心から
あなたの心から
アメン
あなたは私の激情を取り去ることなど出来ない
それはいつも残るものなのだから
たとえ私がこの闘いに負けることがあっても、そうさ
それはただの私の体を流れる管中の血にすぎない
夢はなくなりはしない
私から盗むことも出来ない
それはいつもひとつの夢から始まるんだ
新しい日の夜明け
あなたの中に宿る神は
いつもあなたを見通すんだ
だから夢をあきらめないで
だれも 夢を取り上げることなど出来ないんだ
 あなたの心から
あなたの心からは
 
アメン

それは神が無償で私にもたらしたもの
それはいつもひとつの夢から始まるんだ
新しい日の夜明けあなたの中に宿る神は
いつもあなたを見通すんだ
だから夢をあきらめないで
だれも 夢を取り上げることなど出来ないんだ
 あなたの心から
あなたの心からは
 
アメン