2/15/11

S'more

My husband and I are going to get divorce soon,but he was such a good teacher who taught me many things to me.  He taught me a lot about being a good American. When he took me to the outdoor camping for the first time,he cooked me hot dogs and showed me S'more. which are typical outdoor camping food for Americans?  It was so fun and so tasty.
To make s'more,we  put marshmallow on stick and put  it on fire  and let it melt a little and making sandwiches with chocolate with graham crackers.    cannot burn too much,yet it gets so hot,needed to be careful not to burn your lips or burn marshmallow itself because marshmallow is so easy to burn to charcoal
We met each  other in the summer class, Politic of Middle East at university.
It was very difficult and challenging class for someone like myself who was still learning English as second language,and he had helped me great deal at that time.  Well, I never missed a class,so I was helping him too, let him copy my note and all. An instructor we had   was very passionate about culture and politics about Middle East,and he even introduced us their  traditional snacks and drinks in the class, and it really was great learning. I forgot many things I learned at that time,but somehow I remember thing a lot about Mustafa Kemal of Turkey recently. I think I may have written a paper about him.
My husband I usually shared very different political point of view,so we never really discussed it much seriously,but  we shared very peaceful point of view in different expressions.
One time,  we both agreed and dreamed that, whenever people want to fight over something,argue something in the world,whoever has most power and money should just give those  "s'more" as relief.  It is most peaceful idea and suggestion we both agreed and everybody would get happy,making,  eating,"s'more"and enjoy it together  because it taste so good,usually making people so happy.  It was  one of the dreams we had together after taking the class,Politics of Middle East.Whatever my soon to beEx husband think of me,to me,he remains my   friend.

 私と夫はもうすぐ離婚する仲であるけれども、彼は私にアメリカ人であることの人となりをよく教えてくれたすばらしい教師だった。彼は初めて私を連れ出したキャンプで最も典型的な食べ物、ホットドッグとスモア を私に教えてくれたのだった。とても楽しくておいしいものだった。
スモアを作るにはマシュマロを棒にさして火にかざし溶かしてこんがりさせながらグラハムクラッカーにチョコレートと一緒にはさむのだけど、唇にやけどをしないように、マシュマロを焦がさないようにすごい注意が必要なのだった。私たち二人は大学での夏の中東政治についてのクラスで出会っている。そのクラスはとても難しくて英語を外国語として学んでいた私にとってはとても難しい ものだった。彼はそんな私を助けてくれたし、一度も授業を欠席することのなかった私はそれなりにノートを見せてあげたりして、彼を助けてもいた。
その授業を担当した講師は中東の文化や政治に情熱を持っていた人で、授業中に典型的なスナックだとか当地の飲み物を持ってきて紹介してくれたりもした。そのクラ スでの内容の多くは私の記憶からぬけてしまっていたのだけれど、最近なぜかよくトルコのムスタファファケマルの名前が頭によく浮かぶ。 もしかしたら課題で私は何かを書いたのかもしれない。

私と夫は異なる政治的視点を持っていたのでそのことについて議論をしたりということはほとんどなかったけれど、異なる表現を持っていても根本的には平和的な思いを共有していた。
あるとき、私たち二人が夢みたことは、世界のどこかで議論や闘いが起こるとき、最もお金と力のある者が スモアを援助としてあげればいいということだった。サモアを作るのもたべるのも一緒に楽しむのは最も平和的なことであるから、きっとみんな幸せになると夢みたのだった。それは私と彼が中東政治について学んでから一緒に夢みたことだった。離婚後、彼が私をどのように思っていようと私は彼をずっと変わらない友人だと思っている。