2/26/11

a story author unknown


Are you a crack pot?

An elderly woman had two large pots, each
hung on the ends of a pole which she carried across her neck.
One of the pots had a crack in it while the other pot was perfect and
always delivered a full portion of water.
At the end of the long walks from the stream to the house, the cracked
 pot arrived only half full.
 For a full two years this went on daily, with the
 woman bringing home
 only one and a half pots of water.
Of course, the perfect pot was proud of its accomplishments.
But the poor cracked pot was ashamed of its own
imperfection, and miserable that it could only do half of what it had
been made to do.
After two years of what it perceived to be bitter
failure, it spoke to the woman one day by the stream.
'I am ashamed of myself, because this crack in my
side causes water to leak out all the way back to your house.'
The old woman smiled, 'did you notice that there
 are flowers on your side of the path, but not on the other pot's side?'
 That's because I have always known about your flaw, so I planted flower
 seeds on your side of the path, and every day while
we walk back, you water them.'
For two years I have been able to pick these beautiful flowers to
decorate the table.
 Without you being just the way you are, there would not be this beauty to grace the house.' Each of us has our own unique flaw. But it's the cracks and flaws we
each have that make our lives together so very
 interesting and rewarding.
You've just got to take each person for what they
are and look for the
good in them.
 SO, to all of my crackpot friends, have a great day
and remember to
smell the flowers on your side of the path!
And send this message to any or all of your Crack pot
friends


あなたも気違い(風変わりな人/割れ容器)ですか?
ある年老いた老婆が二つの大きな容器をもっていて、それに棒を通し、首にかけ、持ち運びができるようにしました。ひとつの容器は完璧で、いつも満たんの水を運ぶことができたのですがもうひとつの方の容器には亀裂があった為、いつも半分の量の水しか運ぶことができませんでした
水流から家までの長い道のりを容器で水を運ぶたびに、その女性はいっぱい半の水だけを運ぶことができました。
2年間という時間が過ぎましたが、それでもその女性は水を容器いっぱい半分ずつ運んでいました。もちろん、その完璧な容器は、自己のその成果と完璧さを誇りに思っていたのですが 哀れなひび割れを持つもう一方の容器は、自分の不完全さを恥じ、半分しか運ぶことができなかったことを惨めに思っていました。二年間という失敗に満ちた苦い時間がたった後、その容器が水流のそばでその女性に話しかけました。私は自分を恥じています。私の持つひび割れのせいでいつも水は家にたどり着く前にもれてしまいます。
その年老いた老婆は微笑んで、こういいました。「あなたの側の方に他方にはない花が咲いていたのに気づいてますか?」と
なぜならね、わたしはそのひび割れのことを知っていたから、花の種をあなたの側の方に植えたの。だから毎日水を汲んで歩くたびにあなたはそれらに水をあげていたのよ」と

そして、二年間、私はそれらの美しい花でテーブルを飾ることができたの。あなたがあなたであることなしに、その美しさと優雅さを家にもたらすことはなかったの。私たち一人ひとりはそれぞれ異なる不完全さやひび割れを持っていて、それらが私たちをまとめるものであり、それこそが人生というものを面白く、価値あるものにしてるの。あなたは人それぞれをありのままに受け入れて、いいところを見出さなくてはくてはいけないのだ」と

よって私の気違い?(風変わり)なお友達。すばらしい日を過ごしましょ。そしてあなたがいく先の道端に咲く花の香りをかぐことを忘れずに。そしてこのメッセージを(あなたのようにおなじ)(気違い?風変わりな)お友達に伝えましょうよ。