3/9/11

My law of Attraction Dilemma

私にはもうすぐ元夫になる彼を通して知り合った友人がいる。彼は音楽とお酒をこよなく愛する正直でおもしろい人であるけれど、私は彼が過去に何か悪いなことをしたことがあることも知っている。最近、私の夫がその友達を経済的に助ようとしていることを知ったのだけれど、私の知る限り、今回彼がそのお友達を助けたら、彼は過去の過ちの責めを負ってプリズンにいくだろう。しかし、そのお友達のアルコール癖のおかげで彼の健康状態はたぶんそうよくはないのだ。私は何かを考え続けている。
私のジレンマはもし私が助けようと何かを言えば彼は健康よりビールを選んで命をかなり縮めるだろうけれど、彼は彼の好きなことをして好きなように生きれる。でももしこのままほ放っておけば、彼はプリズンでビールはないがよい治療を受けることになる。おもしろいことに、アメリカのプリズンは塀の外にいる一般の人よりも良くて充実しているのだ。おそらく彼が生きていくうえで最低限必要なものは基本的に与えられるのだろう。
私は彼に”生きて”ほしい。でもひきつけの法則から言うと、彼自身しかその決定をすることができないのだ。それでも私が何か言うべき?
あなたはどう思う?私はただ友人たちに問いかけ続けているのだけれど、答えはまだない。今のところエイブラハムをひきつけの法則をただ信じているの。

I had a friend whom I met through my soon to be ex husband long time ago. He is a guy who is honest to heart, who loves music and a lot of alcohol. He is a good funny guy,but I know he had done something bad in his past. And now I learned that my husband's trying to help him toward financially secure way,but I also knows that if he helped the friend in his way this time, he probably would probably be end up in prison. But The friend drinks a lot of alcohol and his health condition probably is not that good. And I kept wondering something...
My dilemma is that if I said something to the friend,he probably choose beers before health, would shorten his life drastically because of what he does and what he love,but if I just left alone and let it be, he would get prison treatment which has no beers but got good health care which is a lot better than what people outside of the prison get in the US interestingly. Its supposed to be where everything he needs at minimum is taken cared of basically,probably
I want him to "live",but law of attraction states that he is only one who can make the decision. Yet should I say something? What do you think? I just kept asking that to my friends,and no answer yet
so till then I decided to trust law  of attraction, Abraham's teaching.